Lama Rinczen
blog buddyjski
www.lamarinczen.pl
Menu
Najnowsze wpisy
Dlaczego praktyka Dharmy nie przynosi rezultatów?

Oto słowa wybitnego Lamy Khencien Thrangu Rinpoczego – krótkie i proste, a jednak niezwykle wnikliwe trafiające w sedno problemu: Wielu […]

Fundusz odosobnieniony w Grabniku

W naszej drogocennej Linii Praktyk naucza się, że ten kto medytuje i ten, kto mu to umożliwia, osiągają taki sam pożytek i razem osiągnął Przebudzenie. )…) Skoro więc sam nie mam okazji, by poświęcić się medytacji w odosobnieniu, to po prostu cieszę się, że inni mogą to robić i na ile mogę, wspieram ich. (…) ostatnio postanowiłem dodatkowo, że będę przeznaczać część swojej emerytury bezpośrednio na koszty odosobnień medytacyjnych (…) kilkoro przyjaciół postanowiło do mnie dołączyć. Tak powstał pomysł stworzenia „funduszu odosobnieniowego” i poinformowania o nim, aby ci, którzy mają podobne życzenie, także mieli szansę bezpośredniego wspierania praktykujących w Grabniku.

Zrozumienie pustki a praktyka współczucia

Wykład z Poznania. Listopad 2023 rok. Wideo dostępne na YouTube i Spotify

Co wybrać? Praktykę w grupie czy samotnie?

Wykład z Krakowa. Grudzień 2023 rok. Wideo dostępne na YouTube i Spotify

Uwagi o praktyce wadżrajany

Pierwszy z wykładów przeprowadzonych w Krakowie, w październiku 2022 roku, mówi ogólnie miejscu wadżrajany w kontekście ogólnych nauk buddyjskich. Kolejne […]

Siedem gałęzi duchowej praktyki

„Siedem gałęzi duchowej praktyki” znanych jest też często po polsku pod nazwą „Siedmioczęściowa modlitwa”. Praktyka ta stanowi niezwykle szybką i […]

O praktyce uważności

Cykl ośmiu wykładów przeprowadzonych w czasie weekendowego seminarium w Centrum Buddyjskim w Grabniku w dniach 14-15 stycznia 2023 roku.

Nauki o bardo

Cykl video-wykładów o procesie umierania i bardo po śmierci

Sutra skruchy – treść i omówienie

Tę niezwykle ważną w tradycji mahajany sutrę omówiłem podczas seminarium w Grabniku. Poniżej linki do wykładów na YouYube oraz na […]

„Najlepszym darem jest Dharma” – Sangje Njenpa Rinpocze

Sangje Njenpa Rinpocze We wszystkich klasztorach Karma Kagju od rana składa się dziś ceremonialne ofiary z herbaty i ryżu, zjada […]

22 września 2021
Krótkie objaśnienie guru jogi Siedemnastego Karmapy

Krótka guru joga rdzennego Lamy Karmapy

Najpierw Schronienie i bodhiczitta.           

Ponad moją głową na podstawie z lotosu, słońca i księżyca                       

znajduje się rdzenny Lama Ogjen Dordże Czang.

Ma wszystkie ozdoby, trzyma wadżrę i dzwonek, nogi ma skrzyżowane.                  

Ucieleśnienie wszystkich lamów – Buddo Karmapo           

ukaż siddhi mahamudry!               

Ucieleśnienie wszystkich Jidamów, najwyższa Wadżro Mocy                  

obdarz mnie właśnie teraz zwykłymi i najwyższymi siddhi!                      

Ucieleśnienie wszystkich Strażników Dharmy, Ogjen Dordże Czang                     

bezwysiłkowo i spontanicznie spełnij cztery rodzaje aktywności!             

Klejnocie Spełniający Życzenia, ucieleśnienie wszystkich [trzech Korzeni]                     

przenieś na mnie wielką moc Twych oświeconych intencji.                  

Obdarz mnie urzeczywistnieniem stanu Buddy w jednym życiu.            

Spoczywając w nierozdzielności umysłu Lamy z własnym umysłem [powtarzaj]:                                              

KARMAPA CIENNO

– licz i gromadź. Po czym             

Lama rozpuszcza się w światło i stapia się nieoddzielnie z moim umysłem.                   

Oby dzięki tej zasłudze wszystkie istoty szybko urzeczywistniły cztery Kaje.                  

Ta krótka guru joga Buddy Karmapy, praktyka niosąca błogosławieństwo, została ułożona przez tego, który nosi imię Tenga Tulku.


Zwięzłe objaśnienie krótkiej guru jogi napisane przez Kjabdzie Tenga Rinpoczego

Ponad naszą głową, w zwykłej postaci, znajduje się tysiącpłatkowy biały lotos, na którym spoczywa słońce i księżyc. Na nich zasiada nasz Rdzenny Lama, Karmapa Ogjen Trinle Dordże, przejawiający się jako ciemnoniebieski Dharmakaja Wadżradhara. Ma jedną twarz, w skrzyżowanych na piersi rękach trzyma wadżrę i dzwonek. Medytujemy, że nosi wszystkie ozdoby i siedzi z nogami ułożonymi w pozycji wadżry.

Rozumiejąc, że ucieleśnia On wszystkich Lamów, od których otrzymaliśmy abhiszeki, lungi, ustne instrukcje oraz głębokie osobiste pouczenia – tych wszystkich, z którymi mamy dharmiczne więzi – modlimy się z oddaniem: „Udziel mnie i wszystkim istotom najwyższych siddhi mahamudry!”.

Rozumiejąc, że ucieleśnia On również zgromadzenie wszystkich Jidamów czterech wielkich klas tantry, modlimy się z oddaniem: „Udziel mnie i wszystkim istotom zwykłych i najwyższych siddhi!”.

Rozumiejąc, że uosabia On także Strażników Dharmy, takich jak wspaniały Opiekun Mądrości Bernagcien, Matka Palden Lhamo oraz wszyscy Strażnicy i Strażniczki Nauk, modlimy się z oddaniem: „Udziel mnie i wszystkim istotom siddhi czterech aktywności!”. Pogrążmy się niepodzielnie w modlitwie.

I dalej módlmy się: „Jesteś jak klejnot spełniający życzenia, będący ucieleśnieniem wszystkich Lamów, Jidamów, Daków, Dakiń i Strażników Dharmy – esencją Potrójnego Schronienia. Proszę, udziel błogosławieństwa mnie i wszystkim istotom, by w naszych umysłach narodziła się moc urzeczywistnienia mahamudry i obyśmy jeszcze w tym życiu osiągnęli Stan Buddy!”. Pogrążmy się bez reszty w modlitwie.

Na koniec Przebudzony Umysł Rdzennego Lamy – Buddy Karmapy – i nasz umysł stają się nieoddzielne i w niewymuszony sposób spoczywamy w Prawdziwej Naturze. Modlimy się dalej słowami „Karmapa kjenno”. Gdy skończymy już je powtarzać, medytujemy, że Rdzenny Lama, Budda Karmapa, który zasiada nad naszą głową, rozpuszcza się w światło i łączy nieoddzielnie z naszym umysłem.

Zasługę z tej praktyki guru jogi dedykujemy wszystkim istotom, tak niezliczonym, jak nieskończona jest przestrzeń, aby uwolniły się od przyczyn cierpienia w samsarze i jak najszybciej osiągnęły stan czterech Kaji.


To zwięzłe objaśnienie krótkiej guru jogi – ułożonej za zgodą i z błogosławieństwem Buddy Karmapy – ja, noszący imię Bencien Tenga Tulku, napisałem na prośbę kilku uczniów.

Tłumaczenie polskie: Lama Rinczen